Twoja wymarzona sylwetka

Praktycznie każdy z nas pragnie pięknej, wysportowanej sylwetki, którą mógłby pochwalić się wśród znajomych. Gdy widzimy plakaty, zdjęcia czy reklamy w telewizji z celebrytami w roli głównej o wspaniałych sylwetkach, nasze wyobraźnie są mocno pobudzane. Podstawą wszelkiej, cudownej sylwetki są oczywiście mięśnie oraz niski poziom tkanki tłuszczowej. Z tego wywodu rodzi się fundamentalne pytanie: Jak zrobic mase mięśniową?

Trening siłowy
Bazą do budowania masy mięśniowej są ćwiczenia siłowe. Aby nasz trening był skuteczny oraz nasze mięśnie rozwijały się optymalnie powinniśmy przestrzegać pewnych zasad. Po pierwsze należy trenować wedle określonego planu treningowego. Pomoże to nam w zachowaniu systematyczności oraz równomiernym rozwoju sylwetki. Plan powinien zawierać w sobie przede wszystkim częstotliwość oraz rodzaje wykonywanych ćwiczeń. Drugą zasadą jest dbanie o prawidłową technikę wykonywania ćwiczeń. Dzięki temu unikniemy niechcianych kontuzji. Osobą, które zaczynają swoją przygodę z siłownią zaleca się, aby kilka pierwszych treningów wykonywały pod okiem instruktora bądź trenera personalnego. Co więcej osoby do tego uprawnione mogą nam pomóc w doborze odpowiedniego obciążenia a także diety, o czym później. Nie można również zapomnieć o prawidłowej rozgrzewce przed każdym wysiłkiem. Mięśnie nie rozgrzane odpowiednio pracują zdecydowanie mniej efektywnie oraz są podatne na kontuzje. Początkującym jak i bardziej zaawansowanym zaleca się co najmniej od kilku do kilkunastu minut rozgrzewki. Musimy pamiętać o rozgrzaniu całego ciała, nie tylko partii mięśniowych, które będziemy ćwiczyć w danym treningu.
Mięśnie do prawidłowego i zdrowego rozwoju potrzebują nie tylko wysiłku, ale również odpoczynku. Podczas regeneracji naszego ciała nasze mięśnie są odbudowywane i stają się silniejsze oraz bardziej widoczne. Początkującym zaleca się, aby po każdym treningu nastąpił dzień przerwy.

Zbilansowana dieta
Mówi się, że trening siłowy to tylko połowa sukcesu. Bez odpowiedniej diety nasze mięśnie nie będą się rozwijać optymalnie. Należy pamiętać o dostarczeniu organizmowi właściwej liczby kalorii oraz, o czym zapomina wielu początkujących, należytej liczby makroskładników, czyli białka, węglowodanów oraz tłuszczy. Dieta osoby starającej się o wzrost masy mięśniowej powinna być bogata przede wszystkim w białko. Ten makroelement jest podstawowym budulcem naszych mięśni. Aby rezultaty były znacząco widoczne należy zwiększyć białko w naszej diecie. Zaleca się, aby dostarczać od 1,3 do 2g białka na kilogram masy ciała. Jeżeli jednak nasz trening jest bardziej intensywny zapotrzebowanie może wzrosnąć nawet do 2,4g. Należy zwrócić uwagę, na źródła białka, które spożywamy. Dobrymi źródłami białek zwierzęcych, wliczając w to nabiał, są między innymi: wołowina, ser żółty oraz twarogowy, pierś z kurczaka czy indyka, łosoś, jaja oraz mleko. Nie należy zapominać o dwóch pozostałych makroskładnikach: węglowodanów oraz tłuszczy. Bez nich również nasz organizm nie będzie prawidłowo funkcjonował.

Pamiętaj, aby zbudować wspaniałą sylwetkę potrzeba czasu i samodyscypliny. Nie zrażaj się po kilku dniach. Po dłuższym czasie będziesz dumny z osiągniętych rezultatów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *