ile cukru można spożyć w ciągu dnia?

W dzisiejszych czasach cukier jest już niemal wszędzie, możemy go spotkać nie tylko w słodkich przekąskach, ale i gotowych daniach, w wysoko przetworzonych produktach, pieczywie, słodkich napojach, sokach, sosach, a nawet w środkach farmakologicznych. Jak może się skończyć spożywanie nadmiaru cukru przez dziecko?

Cukier w diecie dziecka – jest dobry czy zły?

Dziecko już od początku swojego życia jest oswajane ze słodkim smakiem. Jak to? W mleku matki znajdziemy cukier mlekowy, czyli laktozę. Laktoza charakteryzuje się swoim słodkim i smacznym smakiem. Dziecko po odstawieniu od karmienia piersią, nadal szuka słodkiego smaku, dlatego sięga po słodycze. Jest to całkiem normalne zjawisko.

Według Światowej Organizacji Zdrowia cukier powinien być wykluczony nie tylko z diety dziecka, ale i dorosłej osoby. Cukier wykazuje wiele negatywnych skutków dla zdrowia malucha. Jakich? Przede wszystkim przyczynia się do występowania otyłości i próchnicy.

Dziecko, które regularnie spożywa cukier jest również narażone na częstsze infekcję, ponieważ jego błona śluzowa jelit i żołądka jest uszkodzona. A to tam znajdują się wszystkie dobre bakterię, które odpowiadają za ochronę. Kolejny skutek nadmiernego spożywania cukru to gorsze wchłanianie witamin i minerałów, nieprawidłowy poziom glukozy we krwi, czy nawet uzależnienie.

Przeczytaj też: http://englishmyway.pl/jak-przygotowac-dziecko-na-pierwszy-dzien-w-przedszkolu/

Ile cukru może spożywać małe dziecko?

Z cukru nie da się całkowicie zrezygnować, bo jakby nie patrzeć to daję energię organizmowi. Według Światowej Organizacji Zdrowia cukier w diecie dziecka, nie powinien stanowić więcej niż 10 % dziennego zapotrzebowania energetycznego, czyli około 25 gram. Czy to dużo? Niektórzy uważają, że tak. Jednak nie zapominajmy, że cukier to nie tylko ten dodawany do herbaty. Cukier znajdziemy w wielu innych produktach spożywczych, które są spożywane przez nasze dzieci każdego dnia. Znajdziemy go w płatkach śniadaniowych, soku, nawet tym świeżo wyciskanym, ketchupie, drożdżówce, jogurcie, czy dżemie do naleśników.

Źródło: https://www.zdrowedzieci.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here