Jakie żarówki wybrać?

Mamy jesień, wielu z nas w tym czasie zaczyna się zastanawiać jakie opony wybrać, jakie żarówki kupić, jak zadbać o bezpieczeństwo na drodze? W końcu widoczność jest już gorsza niż w lecie, a idzie zima i trzeba o to zadbać. Kluczowym pytaniem dla wielu jest jakie żarówki h7 wybrać, bo przecież na rynku jest tyle firm, tyle możliwości, a przecież rzec by można to tylko zwykłe żarówki. Niby zwykła mała, szklana bańka i żarnik 55-watowy, ale przy tak małym opakowaniu daje to ok 1500 lumenów, to relatywnie duża moc co niestety w takim zestawieniu oznacza, że trwałość naszej żarówki jest niestety mniejsza niż np. w przypadku znanej nam H4. Produktów na rynku jest multum, poczynając od tanich bazarowych podróbek, po homologowane dobre firmy. Większość z nich, dostępnych w sklepach stacjonarnych i na stacjach paliw na szczęście ma homologację i nie musimy się o to martwić, ale tutaj pojawia się kwestia ceny. Ile kosztują dobre żarówki? Jakie to są dobre żarówki? Na pewno markowe, znanych firm, na rynku mamy też tak zwane żarówki „tuningowe” które udawać mają ksenony. Możemy też znaleźć napisy „+60%” lub „+100%”czy nawet „+130%” i mowa tutaj o homologowanych żarówkach dopuszczonych do ruchu drogowego. Zapytacie jak to możliwe? Oczywiście producenci podają, że to tylko „jasność” uzyskiwana w niektórych miejscach na drodze. Przypomnę, że dopuszczalny strumień świetlny, który przepisy precyzyjnie określają wynosi 1500 lumenów (z tolerancją 150 lm). Nie zawsze warto wybierać żarówki, które oferują nam największe „wzmocnienie” naszego światła, gdyż nie zawsze to co pisze producent na opakowaniu pokrywa się z rzeczywistością i te wyniki bywają rozbieżne. Oczywiście takie zwiększanie mocy świecenia ma też negatywny wpływ na żywotność i żarówki szybciej będą się zużywać niż w przypadku zwykłych h7 bez „ulepszeń”. Przypomnijmy, że na zużycie mają też wpływ takie czynniki jak częstotliwość włączania i wyłączania samochodu, twardość zawieszenia i konstrukcja reflektora. W przypadku niektórych żarówek z cieńszym żarnikiem (które świecą dzięki temu jaśniej), czasami wystarczy mocniej trzasnąć maską lub wjechać w jakąś dziurę by było „po ptakach”. I właśnie dlatego jeżeli jeździmy samochodem tuningowanym lub terenówką albo modelem gdzie trzeba rozebrać pół samochodu żeby dostać się do reflektora to warto zakupić żarówki o przedłużonej żywotności, a stracić nieco na mocy światła. Trzeba też uważać na najtańsze, niemarkowe zamienniki, potrafią zacząć dymić po podłączeniu i osmolić nam cały odbłyśnik, który później nadaje się już tylko do wymiany, w przypadku zakupu takich najtańszych rodzynków warto je wcześniej „wyżarzyć” poza reflektorem aby później nie było niespodzianek i niepotrzebnych kosztów. Podsumowując, wszystkie markowe żarówki można by powiedzieć, że są godne polecenia, chociaż wśród nich bywają lepsze i gorsze. Warto też poradzić się sprzedawcy w sklepie, które modele poleca. I jak w większości przypadków warto kupić coś lepszego żeby służyło nam dłużej bez niepotrzebnych wymian i kosztów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here