Etykieta czyli znak rozpoznawczy

0
152

Etykieta jest głównym nośnikiem informacji o produkcie oraz szczególnym znakiem firmowym. To ona zwraca uwagę kupującego na dany produkt. Klienci przyzwyczaili się tak do tego niedużego znaku, że po towar na półkach często sięgają całkowicie automatycznie. Wystarcza im rozpoznawalna etykieta – zwykle ta sama od lat.

Marketing na kawałku papieru

Etykieta to znak firmowy, który pełni przede wszystkim funkcję marketingową. Jej celem jest promowanie marki oraz produktu, a także najważniejszym nośnikiem informacji o danym towarze. Konsument znajdzie tu podstawowe informacje, takie jak skład, nazwę produktu, sposób użytkowania, datę produkcji, producenta oraz okres przydatności do spożycia czy użytku.

Aby była skuteczna marketingowo, druk etykiet musi być poprzedzony odpowiednio ciekawą i przykuwającą wzrok grafiką. Stąd specjaliści od reklamy czasem poświęcają dużo czasu na ciekawe hasła, znaki graficzne, wyróżniające się kolory i inne specyficzne cechy, które sprawią, że produkt nie zginie na półkach wśród wielu innych.

Typy etykiet

Druk etykiet odbywa się na różnym materiale. Z reguły wybiera się najbardziej odpowiedni dla danego towaru. Papierowe etykiety są stosowane wszędzie tam, gdzie czynniki zewnętrzne, w tym między innymi atmosferyczne, nie będą miały wpływu na ewentualne uszkodzenia. Jeśli towar zawsze przechowywany jest w suchym i czystym miejscu, nie ma powodu, by wybrać inny nośnik.

Nalepki foliowe są dużo bardziej elastyczne i wytrzymałe. Często są również dużo bardziej ciekawe wizualnie, ponieważ mają gładką i błyszczącą powierzchnię. Etykiety termotransferowe korzystają z rozwiązania, jakim jest kalka żywiczna. Są najbardziej wytrzymałe.

Skuteczne mocowanie

Nalepka zdecydowanie musi się dobrze trzymać produktu. Druk etykiet na papierze czy folii jest również zróżnicowany pod względem tego, jak będą mocowane. Tradycyjne papierowe nakładane są na mokry klej i to w zupełności wystarcza, by odpowiedni trzymały się się swojego produktu.

Etykiety drukowane mogą być również na papierze oraz foliach samoprzylepnych. Jedna strona pokryta jest klejem i odpowiedni zabezpieczona, by w łatwy i szybki sposób przenieść ją na wybraną powierzchnię. Druk etykiet można wykonać w arkuszach lub rolkach.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy Eticod

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here