Czy interesuje Cię praca wokół tematu nieruchomości? Być może zawód administratora nieruchomości będzie dla ciebie strzałem w dziesiątkę! Jeśli tak, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie! Dzisiaj przekonasz się jakie obowiązki należą do osoby, która wykonuje taki zawód. Dodatkowo czeka Cię porcja wiedzy na temat tego, jakie wymogi należy spełniać, a także jak zostać administratorem nieruchomości. Jesteście ciekawi? Koniecznie przeczytajcie!
Przeczytaj też: https://www.zawody.pl/jak-zostac-administratorem-nieruchomosci/
Administrator nieruchomości – czy to to samo co zarządca nieruchomości?
Bardzo duża ilość osób posiada nieprawidłowe przekonanie, że administrator nieruchomości, a zarządca nieruchomości to jedna i ta sama osoba, która zajmuje się, tym samym. Prawda jest taka, że są to oddzielne profesje.
Jakie są obowiązki administratora nieruchomości?
Są to między innymi:
- nadzorowanie budynku,
- budynków osiedla,
- dbanie o czystość budynków mieszkalnych,
- prowadzenie prac konserwacyjne i remontowe,
- kontrolowanie stanu technicznego urządzeń i instalacji,
- przyjmowanie skarg i zgłoszeń od lokatorów,
- bezpośrednia obsługa Wspólnot Mieszkaniowych,
- nadzorowanie nad jakością świadczonych usług przez firmy obsługujące nieruchomość (usługi porządkowe, remontowe, serwisowo-techniczne).
Jak zostać administratorem nieruchomości?
Żeby zostać administratorem nieruchomości, musimy posiadać minimum średnie wykształcenie. Idealnie sprawdzi się w tej dziedzinie technikum ekonomiczne. Jest obecnie dużo sytuacji, gdzie firmy chcą zatrudnić do swojej załogi doświadczonego pracownika, jednak wiadomo, nie jest to wymóg, ponieważ zawsze gdzieś musimy zdobić swoje pierwsze doświadczenie.
Administrator nieruchomości musi być osobą, która zna przepisy prawa regulującego administrowaniem budynkami o konkretnym charakterze.
Co więcej musi znać też:
- prawo budowlane,
- ustawę o gospodarce nieruchomościami,
- ustawę o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
Jakie wymogi należy spełniać, aby zostać administratorem nieruchomości?
- wykształcenie średnie lub wyższe
- minimum 3 letnie doświadczenie na podobnym stanowisku;
- wiedza i doświadczenie w zakresie technicznej obsługi budynków oraz znajomości prawa budowlanego;
- umiejętność rozwiązywania problemów technicznych oraz zarządzania budynkiem i infrastrukturą zewnętrzną;
- wysoko rozwinięte umiejętności komunikacyjne;
- bardzo dobrze rozwinięte umiejętności w zakresie organizacji pracy;
- dyspozycyjność, samodyscyplina, samodzielność i zaangażowanie;
- zdolność szybkiego uczenia się;
- umiejętność rozwiązywania problemów;
- biegła znajomości środowiska Microsoft Office (Word, Excel, Outlook);
- wysoka etyka zawodowa.
Zobacz też: http://www.wypaplani.pl/administrator-nieruchomosci-ile-zarabia/